Általános Szerződési Feltételek
Hatályos: 2024.11.30-tól.
1. Általános adatok
1.1. Webáruház üzemeltetője:
Cégnév: MaxRelax Hungary Kft.
Székhely: 6000 Kecskemét, Ferenczy Ida utca 6. 3/1.
Cégjegyzékszám: 03 09 129869
Adószám: 25146714-2-03
Ügyfélszolgálati elérhetőségek: kapcsolat@maxrelax.hu / +36 30 496 1108
Webáruház címe: www.maxrelax.hu
1.2. Szolgáltató: MaxRelax Hungary Kft., akinek az azonosításra alkalmas adatai és elérhetőségei az általános adatok 1.1. pontban, valamint a weboldal lábrészben szerepelnek.
2. Általános rendelkezések és irányelvek
2.1. A jelen Általános Szerződési Feltételekben (ÁSZF) nem szabályozott kérdésekben, valamint az ÁSZF értelmezése során a magyar jogszabályok az irányadók. Ide tartozik különösen a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.), az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások és az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (Elker. tv.), valamint a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Kormány rendelet. Az adott termékkategóriákra vonatkozó külön jogszabályokat szintén figyelembe kell venni. A vonatkozó jogszabályi előírások a felek számára kötelezőek, akkor is, ha azokat külön nem említik meg.
2.2. A jelen ÁSZF 2024. november 30-tól hatályos, és annak visszavonásáig érvényben marad. Az ÁSZF esetleges módosításait a Szolgáltató. a honlapján, a https://www.maxrelax.hu/vasarlasi_feltetelek_5 oldalon teszi közzé, illetve az érintett regisztrált vagy korábban vásárló ügyfeleit emailben értesíti. A változtatások visszamenőleges hatályúak nem lehetnek, azaz a korábban megkötött szerződéseket nem érintik.
2.3. A MaxRelax Hungary Kft. minden jogot fenntart a weboldala, annak tartalma és bármely részletének terjesztésére, másolására vagy feldolgozására vonatkozóan. A weboldalon található tartalmak letöltése, tárolása, átdolgozása és kereskedelmi célú értékesítése, felhasználása csak a cég írásos engedélyével lehetséges. Kivételt képeznek a jelen dokumentum és az adatkezelési tájékoztató.
2.4. A MaxRelax Hungary Kft. nem vállal felelősséget olyan, a céghez nem köthető külső weboldalakon található termékekkel vagy szolgáltatásokkal kapcsolatban, amelyeket nem a Szolgáltató üzemeltet.
3. Vásárlási feltételek, felhasználói fiók létrehozása és rendelési folyamat
3.1. Amennyiben a Felhasználó a szolgáltatások igénybevétele vagy a vásárlás során hamis vagy más személyhez köthető adatokat ad meg, az ebből eredő szerződést az érintett bíróságon megtámadhatja. Ha a támadás eredményes, a szerződés érvénytelennek minősül attól az időponttól kezdve, amikor azt megkötötték.
3.2. A hibás vagy pontatlan adatok megadása miatt fellépő késedelmekért vagy problémákért a MaxRelax Hungary Kft. nem vállal felelősséget. Azonban a vásárló kérésére, egyértelmű azonosítást követően, a hibás adatokat a rendelés során módosíthatjuk annak érdekében, hogy a számlázás és a kiszállítás zökkenőmentesen történhessen.
3.3. A Felhasználó köteles megőrizni a jelszavát és biztosítani annak titkosságát. Ha az elveszik, vagy illetéktelenek hozzáférnek, és az nem a cég hibájából következik be, a MaxRelax Hungary Kft. nem vonható felelősségre.
4. Megvásárolható termékek, szolgáltatások és árak
4.1. A webshopban található termékek online a webáruházban rendelhetők meg, bizonyos esetekben e-mailben és telefonon is. Az árak forintban értendők, bruttó árak, amelyek tartalmazzák az áfát, de nem tartalmazzák a szállítási és fizetési költségeket. Speciális csomagolási díj csak külön kérés esetén kerül felszámításra.
4.2. A MaxRelax Hungary Kft. részletes termékinformációkat és képeket biztosít a weboldalán, amennyiben ez lehetséges. A Termékkel kapcsolatos tudnivalókat, ismertetőket a Termék adatlapja tartalmazza. Egyértelműen rögzítésre kerül, hogy a weboldalon feltűntetett termékkínálat – beleértve a termékek árát is – csupán tájékoztató jellegű és az a megtekintéskor érvényes állapotot mutatja. A termékleírások pontatlanságáért felelősséget a Szolgáltató nem vállal. Szolgáltató rögzíti, hogy az oldalon a Termék mellett található fotók illusztrációk, a konkrét Termék csomagolása, megjelenése ettől eltérhet, változhat.
4.3. Ha akciós ár kerül meghirdetésre, annak feltételeiről és időtartamáról a cég pontos tájékoztatást nyújt.
4.4. Ha a webshopon megjelenített árak hibásak, a MaxRelax Hungary Kft. fenntartja a jogot a korrekcióra. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termékek közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő „0” Ft-os vagy „1” Ft-os árra, akkora a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a Felhasználó elállhat a vásárlási szándékától.
4.5 Minden termék egyedi méretű terméknek minősül, amely eltér a Szolgáltató által meghatározott és a piacon megtalálható általános méretektől, még abban az esetben is, ha ez a weboldalon szereplő termékek között megtalálható, választható méret. A Szolgáltató a sztandard méretű termékek adatlapján feltüntei a sztandard méretű termékre vonatkozó információt. Sztandard méretek paplan és palanhuzat esetén sztandard méret a 140x200 cm, párna és párnahuzat esetén 40x50, 50x70 és 70x90 cm, matracvédők esetén 90x200 cm, 160x200 cm és 180x200 cm.
5. A vásárlási folyamat lépései
5.1. Vásárlás előtt a Felhasználónak lehetősége van regisztrációval vagy anélkül is rendelést leadni.
5.2. A Felhasználó kiválasztja a kívánt terméket, megadja a darabszámot, és a kosárba helyezi azt.
5.3. A rendelés véglegesítése előtt a Felhasználó módosíthatja vagy törölheti a kosár tartalmát.
5.5. A Felhasználó ezt követően megadja a szállítási adatokat, valamint kiválasztja a preferált fizetési és szállítási módot. Az elérhető fizetési opciók az alábbiak:
5.5.1. Fizetési lehetőségek:
- Utánvétel: Az áru átvételekor készpénzben vagy bankkártyával történő fizetés lehetséges a futárnál, illetve az átvételi pontokon.
- Átutalás: A vásárló a rendelés végösszegét a visszaigazolásban szereplő bankszámlára utalja. Az összeg beérkezését követően kerül sor a termék kiszállítására vagy átvételére. Az utalás az 12076910-01552078-00100003 (Raiffeisen Bank Zrt.) bankszámlaszámra teljesítendő.
Céges vásárlás esetén a webáruházban történt rendelés leadását követően a Szolgáltató kérésre díjbekérőt állít ki, mely alapján teljesíthető az utalás. Ezt követően Előlegszámla, majd pedig Végszámla kerül kiállításra a megrendelés teljesítésekor.
- Online bankkártyás fizetés: A Felhasználó az összeg kiegyenlítését a cég által biztosított biztonságos online fizetési rendszereken (PayPal Inc. és Barion Payment Zrt. biztonságos online fizetési szolgáltatók) keresztül bankkártyával végzi.
Az online bankkártyás és egyéb fizetési módok a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya, illetve egyéb fizetéssel kapcsolatos adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.
A PayPal szolgáltatásaira vonatkozó jogi megállapodások elérhetősége magyarországi felhasználók esetén:
https://www.paypal.com/hu/webapps/mpp/ua/legalhub-full
5.5.2. Szállítás és szállítási költség:
A szállítás díja a rendelés értéke alapján számított, részletezése a weboldalon található, a kiszállítás 35.000 Ft bruttó értékű megrendelés felett díjmentes. A pontos szállítási költségek az alábbi oldalon találhatóak: https://www.maxrelax.hu/mennyibe_kerul_a_szallitas_31
5.7. A Felhasználó köteles a kézbesítéskor megvizsgálni a csomagot, és sérülés esetén jegyzőkönyvet kérni, továbbá jogosult a sérült csomagot visszautasítani a Futárszolgálat munkatársának jelenétében. Utólag, jegyzőkönyv nélküli ilyen jellegű reklamációt nem tudunk elfogadni.
5.8. Az adatok megadása után a Felhasználó a „Rendelés leadása” gombra kattintva véglegesítheti vásárlását. Az elküldés előtt még egyszer ellenőrizheti és szükség esetén módosíthatja a rendelési információkat, illetve megjegyzést is fűzhet a megrendeléshez.
5.9. A rendelés elküldésével a Felhasználó elfogadja, hogy fizetési kötelezettsége keletkezik.
5.10. Adatbeviteli hibák javítása: A Felhasználó a rendelési folyamat lezárása előtt bármikor visszaléphet az előző lépésekre, és módosíthatja az adatokat. A kosár tartalma is folyamatosan szerkeszthető, a mennyiségek frissíthetők, vagy a termékek törölhetők.
5.11. A rendelés elküldését követően a Felhasználó automatikus visszaigazolást kap e-mailben. Ha ez a visszaigazolás 48 órán belül nem érkezik meg, a rendelés érvényét veszti, és a Felhasználó mentesül az ajánlati kötöttségtől. A visszaigazolás meg nem érkezése esetén a felelősség kizárt, ha a hiba a vásárló által megadott téves adatokból ered.
5.12. Az automatikus visszaigazolás nem tekinthető szerződésnek. A szerződés akkor válik érvényessé, amikor a Szolgáltató külön e-mailben tájékoztatja a Felhasználót a rendelés részleteiről és a szállítás várható időpontjáról.
6. A rendelések kezelése és teljesítése
6.1. A rendeléseket a beérkezés sorrendjében, jellemzően munkanapokon és munkaidőben dolgozzuk fel. A rendelés bármikor leadható, azonban ha a munkaidőn kívül, vagy munkaszüneti napon érkezik be, annak feldolgozása a következő munkanapon történik. Az ügyfélszolgálat e-mailben tájékoztatja a vásárlót a rendelés feldolgozásának és teljesítésének várható időpontjáról.
6.2. Az általános teljesítési idő sztenderd méretű termékek esetén a szerződés létrejöttétől számítva 2-3 munkanapot vesz igénybe készletről elérhető, és 5-10 munkanapot (1-2 hét) a készletről nem elérhető termékek esetén. A szállítási idő szezonális tényezőktől (pl. kiemelt ünnepek alatti időszakok), gyártási kapacitástól vagy a gyártó üzem működésével összefüggő eseményektől függően változhat, melyek a szolgáltató hatáskörén kívül eső tényezők.
6.3. Minden olyan termék, mely a sztenderd méretektől eltérő, a vásárló kérésére és igényei szerint gyártott termékek (pl. egyedi méretű paplanok és párnák, huzatok) esetében a várható szállítási időt a rendelés feldolgozása során az Szolgáltató a rendszeréből küldött e-mail státusz üzenetben, vagy e-mail üzenetben jelzi a vásárlónak.
6.3. A megkötött szerződés értelmében a Szolgáltató vállalja a termék tulajdonjogának átruházását, míg a Felhasználó a vételár kiegyenlítését és az átvételt köteles teljesíteni.
6.4. Amennyiben az eladó vállalja, hogy a terméket a vevő részére eljuttatja, a kárveszély átszáll a vevőre, amikor az áru a vevő vagy az általa kijelölt harmadik fél birtokába kerül. Ha a fuvarozót a vevő választotta ki, és nem az eladó javasolta, a kárveszély már az árunak a fuvarozó részére történő átadásakor átszáll a vevőre.
6.5. Az eladó, amennyiben eltérő megállapodás nem született, köteles a szerződés megkötése után késedelem nélkül, de legfeljebb 30 napon belül a terméket a vásárló rendelkezésére bocsátani, kivételt képeznek ez alól a vásárló egyedi kérésére, igényei alapján készített termékek, melyeknél ez az idő hosszabb lehet, de minden esetben a vásárló számára a rendelés feldolgozása során előre jelzésre kerül.
6.6. Ha a Szolgáltató késik a teljesítéssel, a Felhasználó póthatáridő kitűzésével felszólíthatja a teljesítésre. Ha a póthatáridő eredménytelenül telik el, a Felhasználó elállhat a szerződéstől.
6.7. A Felhasználó póthatáridő kitűzése nélkül is elállhat a szerződéstől, ha:
- a Szolgáltató megtagadta a teljesítést, vagy
- a termék leszállítása a szerződés szerint meghatározott időpontban és nem máskor kellett volna megtörténjen.
Amennyiben a Szolgáltató késedelme miatt a szerződés teljesítése iránti érdek megszűnik, a Felhasználó elállhat a szerződéstől, vagy továbbra is követelheti a teljesítést. Bizonyos esetekben nincs szükség a teljesítéshez fűződő érdek megszűnésének igazolására, például ha a szolgáltatást meghatározott időpontra kellett volna teljesíteni, vagy ha a póthatáridő eredménytelenül telt el.
6.8. Ha a Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségeit nem teljesíti, például a termék nem elérhető, köteles erről a Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, és a vásárló által kifizetett összeget azonnal visszatéríteni. A Felhasználó számára biztosítani kell továbbá a hibás teljesítésből eredő jogainak érvényesítését.
6.9. A Szolgáltató felhívja a Felhasználók figyelmét, hogy amennyiben a vásárló nem veszi át a szerződés szerint teljesített megrendelést, az szerződésszegésnek minősül. A Polgári Törvénykönyv értelmében a szerződésszegés miatt keletkezett kárt az okozó fél köteles megtéríteni. Ez alól kizárólag akkor mentesülhet, ha bizonyítani tudja, hogy a szerződésszegés tőle független, előre nem látható körülmények miatt történt. A kártérítés mértéke magában foglalja a termékekkel kapcsolatban felmerült költségeket, például a beszerzési és szállítási díjakat.
A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a szerződésszegésből eredő kárainak megtérítése érdekében jogi lépéseket tegyen. Ezek során az ügyvédi díjak, valamint a jogi eljárások egyéb költségei is a Felhasználóra hárulnak.
7. Az elállási jog és annak gyakorlása
7.1. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelve, valamint a 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet alapján a vásárló (a továbbiakban: Fogyasztó) jogosult a megrendelt termék kézhezvételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállni a szerződéstől, és visszaküldeni a terméket.
7.2. Az elállási jogot a Fogyasztó egyértelmű nyilatkozattal, vagy a Kormányrendelet 2. mellékletében található nyilatkozatminta kitöltésével és benyújtásával gyakorolhatja.
7.3. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló 14 napos határidő attól a naptól indul, amikor a Fogyasztó vagy az általa kijelölt harmadik fél a terméket átvette.
7.4. A Fogyasztó már a szerződés megkötése és a termék átvétele között is gyakorolhatja elállási jogát.
7.5. A termék visszaküldésének költségét a Fogyasztónak kell fedeznie, kivéve, ha a Szolgáltató átvállalta ennek terhét.
7.6. Az elállási jog gyakorlásakor a termék visszaküldésén kívül a Fogyasztót más költség nem terheli.
7.7. Az elállási jog nem érvényesíthető olyan termékek esetében, amelyek a Fogyasztó egyedi utasításai vagy kifejezett igényei alapján készültek, vagy amelyeket a Fogyasztó személyére szabtak.
7.8. Az elállási jog további kizárásai a következők (a rendelet alapján):
- Szolgáltatás teljesítése után, ha a fogyasztó kifejezett beleegyezésével kezdődött meg a teljesítés, és tudomásul vette, hogy elveszíti az elállási jogát.
- Egyedi, nem előre gyártott termékek esetén.
- Romlandó vagy rövid minőségmegőrzési idejű termékek esetében.
- Olyan zárt csomagolású termékek esetében, amelyek egészségügyi vagy higiéniai okokból nem küldhetők vissza a csomagolás felbontása után.
- Digitális tartalom esetén, ha a Fogyasztó előzetesen beleegyezett a teljesítésbe, és elfogadta, hogy elveszíti elállási jogát.
7.9. A termék visszaérkezése vagy az elállási szándék közlése után a Szolgáltató a törvényben meghatározott határidőn belül - legfeljebb 14 nap - visszatéríti a Fogyasztó által kifizetett összeget, beleértve a szállítási díjat is.
7.10. A visszatérítés ugyanazon fizetési móddal történik, amelyet a vásárláskor alkalmaztak, kivéve, ha a Fogyasztó más megoldásba kifejezetten beleegyezett.
7.11. A Fogyasztó köteles az árut a Szolgáltatónak visszajuttatni indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb az elállási nyilatkozat benyújtásától számított 30 napon belül.
7.12. Az elállási nyilatkozat megküldése postai úton, e-mailben vagy személyesen is lehetséges, a postára adás vagy e-mail küldés időpontja mérvadó.
7.13. A termék visszaküldése során a Fogyasztó köteles megőrizni annak állapotát, és felelős minden olyan értékcsökkenésért, amely a termék szükséges kipróbálásán túli használatból adódik.
7.14. Ha a Fogyasztó az elállási jogával élni kíván, jelezheti szándékát a Szolgáltató által biztosított elérhetőségeken keresztül, valamint használhatja a jogszabályok által biztosított nyilatkozatmintát.
7.15. A Szolgáltató a visszatérítést mindaddig visszatarthatja, amíg a termék vissza nem érkezik, vagy a Fogyasztó nem nyújt be bizonyítékot arra, hogy a terméket visszaküldte.
7.16 A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.
7.17 A Ptk. (2013. évi V. törvény) 8:1. § 3. pontja szerint fogyasztó nem más, mint a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy. Azaz jogi személyeket, cégeket, egyéni vállalkozókat (ha megadták az adószámukat) nem illeti meg az elállási jog.
7.18 A Szolgáltató azonban nem köteles a Fogyasztó részére megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik. A Fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
7.19 Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darab kézhezvételtől számított 30 napon belül élhet a vásárló az elállási joggal.
8. Elállás és szavatosság
Hibás teljesítés
Szolgáltató hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan Szolgáltató, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el.
Több szavatossági jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg.
Vállalkozásnak minősülő Felhasználó: olyan személy, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.
Kellékszavatosság
8.1. Az alábbi esetben élhet a Fogyasztó a kellékszavatosság jogával:
Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
8.2. A Fogyasztót megillető jogok kellékszavatossági igénye alapján:
Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
A Fogyasztó akkor is jogosult - a szerződésszegés súlyához igazodva - az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha
a) a vállalkozás nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy egészben nem végezte el a leszerelést és az újbóli üzembe helyezést, vagy megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét;
b) ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a vállalkozás megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét;
c) a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy
d) a vállalkozás nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a vállalkozás észszerű határidőn belül vagy a Fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.
Ha a Fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, a vállalkozást terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.
A Fogyasztó jogosult a vételár még fennmaradó részét - a szerződésszegés súlyához igazodva - részben vagy egészben visszatartani mindaddig, amíg a vállalkozás nem tesz eleget a teljesítés szerződésszerűségével és a hibás teljesítéssel kapcsolatos kötelezettségeinek.
Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor a Fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással.
A fogyasztónak az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a vállalkozás rendelkezésére kell bocsátania.
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a vállalkozásnak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét. Ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően - a hiba felismerhetővé válása előtt - üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.
Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a Fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a Fogyasztó által ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével.
A Fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga a vállalkozásnak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható.
Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak meghatározott részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, a Fogyasztó az adásvételi szerződést csak a hibás áru tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb áru vonatkozásában is megszüntetheti, ha a Fogyasztótól nem várható el észszerűen, hogy csak a szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg.
Ha a Fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy
a) a Fogyasztónak a vállalkozás költségére vissza kell küldenie a vállalkozásnak az érintett árut; és
b) a vállalkozásnak haladéktalanul vissza kell térítenie a Fogyasztó részére az érintett áru vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.
8.3. Fogyasztói kellékszavatossági igény érvényesítési határideje:
Felhasználó (ha fogyasztónak minősül) köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves (vállalkozás vagy használt termékek esetén 1 éves) elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. (Lejárati idővel rendelkező termékek esetében a kellékszavatosság a lejárati idő végéig érvényesíthető).
8.4. Kellékszavatosság érvényesítése
Felhasználó a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
8.5. Kellékszavatossági jog érvényesítésének egyéb feltételei:
A teljesítéstől számított 1 éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított 1 év eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy a Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
8.6. A Fogyasztó a termékszavatossági jogai termékszavatossági igénye alapján:
Ingó dolog hibája esetén a Fogyasztó - választása szerint - a kellékszavatossági jogát gyakorolhatja, vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Termékszavatossági igényként a Fogyasztó a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Termékszavatossági jogait a termék előállítójával vagy forgalmazójával (a továbbiakban együtt: gyártó) szemben gyakorolhatja.
8.7. A termék hibásnak minősül az alábbi esetekben:
A termék akkor hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
8.8. A Fogyasztó termékszavatossági igény érvényesíthetőségi határideje:
Termékszavatossági igényét a Fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
8.9. A termékszavatossági igény érvényesítése érvényesülő bizonyítási szabály:
Termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Fogyasztónak kell bizonyítania, hogy a termékhiba a gyártó általi forgalomba hozatal időpontjában fennállt.
8.10. A gyártói mentesülés a termékszavatossági kötelezettség alól:
A gyártó akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy a Fogyasztó ugyanazon hiba miatt a vállalkozással szemben kellékszavatossági és a gyártóval szemben termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve a termék javítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági igényét a továbbiakban már csak a gyártóval szemben érvényesítheti.
Jótállás (Új termékek esetén)
8.11. A fogyasztói jótállási jog érvényesíthetősége:
Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a Szolgáltató jótállásra köteles, ha a felhasználó fogyasztónak minősül.
8.12. A Fogyasztói jogok és határidők jótállás igény esetén:
A jótállás időtartama:
a) 10 000 forintot elérő, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
b) 250 000 forint eladási ár felett három év.
E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár
A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
Amennyiben a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.
A fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint a Szolgáltató székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.
Jótállási igénye alapján a jogosult választása szerint
- kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott jótállási jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy,
- az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a (...) nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. Törekedni kell a 15 napra.
A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 9/2014. (IV. 29.) NGM rendelet 5. §-a alapján a Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a 15 napot meghaladja, akkor a Szolgáltató a fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy a fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik.
Ha kiderül, hogy nem javítható a termék
Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a Szolgáltató részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket 8 napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a vételárat 8 napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
Ha negyedszer is elromlik a termék
Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik, - a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában - a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat 8 napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
Ha nem sikerül 30 napon belül kijavítani
Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény vállalkozás részére való közlésétől számított 30. napig nem kerül sor, - a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában - a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat a 30 kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
8.13. A vállalkozás mentesülése a jótállási kötelezettsége alól:
A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívom a figyelmét, hogy a Fogyasztó ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, valamint termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Ha viszont a Fogyasztó egy adott hiba miatt egyszer sikerrel érvényesítette hibás teljesítésből eredő igényét (például a vállalkozás kicserélte a terméket), ugyanezen hiba tekintetében más jogi alapon erre már nem tarthat igényt.
8.14. Szolgáltató nem tartozik jótállással a jótállási időn túl (szakmailag elvárható élettartam) a természetes elhasználódásból/avulásból származó károkért.
8.15. Szolgáltató nem tartozik továbbá szavatossággal, illetve jótállással az olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.
8.16. Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
8.17. További követelmények a jótállási jogok gyakorlásának feltételeként:
Fogyasztási cikk megfelelő üzembe helyezése vagy annak üzemben tartása érdekében támaszthatók speciális követelmények (például időszakos felülvizsgálat) a fogyasztóval szemben, feltéve, ha a megfelelő üzembe helyezés vagy üzemben tartás más módon nem biztosítható, és a követelmény teljesítése nem jelent aránytalan terhet a fogyasztó számára.
8.18. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet) rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.
8.19. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a 15 napot meghaladja, akkor a Szolgáltató a fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy a fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik.
9. Általános rendelkezések
9.1. A Szolgáltató jogosult külső közreműködő bevonására kötelezettségeinek teljesítése során. Az ilyen közreműködő által elkövetett jogellenes cselekedetekért a Szolgáltató teljes mértékben felel, mintha azokat saját maga követte volna el.
9.2. Amennyiben a jelen Szabályzat bármely rendelkezése érvénytelennek, jogellenesnek vagy érvényesíthetetlennek bizonyul, az nem érinti a többi rendelkezés érvényességét, jogszerűségét vagy érvényesíthetőségét.
9.3. Az, hogy a Szolgáltató egy adott jogát nem gyakorolja, nem tekinthető lemondásnak az adott jogról. Jogokról való lemondás kizárólag írásbeli nyilatkozattal lehetséges. Ha a Szolgáltató egy adott esetben nem ragaszkodik a Szabályzat valamely feltételének vagy kikötésének szigorú betartásához, az nem jelenti azt, hogy a későbbiekben ne ragaszkodna annak betartásához.
9.4. A Szolgáltató és a Felhasználó közötti vitás kérdéseket elsődlegesen békés úton kívánják rendezni.
9.5. A Felek rögzítik, hogy a Szolgáltató webshopja Magyarországon működik és karbantartását is itt végzik. Az oldal külföldről is elérhető, de a Felhasználó tudomásul veszi, hogy a Szolgáltatóval fennálló jogviszonyra a magyar jog az irányadó. Fogyasztói viták esetében a Pp. 26. § (1) bekezdése alapján a fogyasztó belföldi lakóhelye szerinti bíróság az illetékes.
9.6. A webshopban elérhető termékekhez való hozzáférés vonatkozásában a Szolgáltató nem alkalmaz eltérő feltételeket a Felhasználó állampolgársága, lakóhelye vagy tartózkodási helye alapján.
9.7. A Szolgáltató az általa elfogadott fizetési módok esetében nem különböztet meg állampolgárság, lakóhely, tartózkodási hely, a fizetési számla számlavezetési helye, a fizetési szolgáltató letelepedési helye vagy a készpénz-helyettesítő fizetési eszköz kibocsátásának helye alapján.
9.8. A Szolgáltató megfelel az Európai Unió belső piacán alkalmazott szabályoknak, ideértve az (EU) 2018/302 rendelet előírásait, amelyek tiltják a vásárlók állampolgársága, lakóhelye vagy tartózkodási helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozást vagy egyéb megkülönböztetést.
10. Panaszkezelés szabályai
10.1. Szolgáltatónk célja, hogy minden megrendelést a lehető legjobb minőségben, a vásárlói elégedettség maximális szem előtt tartásával teljesítsen. Ha a Felhasználó mégis kifogással élne a szerződés vagy annak teljesítése kapcsán, úgy a panaszát a fent megadott telefonszámon, e-mail címen vagy postai úton tudja eljuttatni hozzánk.
10.2. Szolgáltatónk azonnal megvizsgálja és szükség esetén orvosolja a szóbeli panaszokat. Ha a vásárló nem ért egyet a panasz kezelésével, vagy annak azonnali kivizsgálása nem lehetséges, akkor a panasz részleteiről és a Szolgáltató álláspontjáról jegyzőkönyv készül. Ennek egy példányát átadjuk a vásárlónak.
10.3. Az írásban benyújtott panaszokra Szolgáltatónk 30 napon belül írásos formában válaszol, és erről igazolható módon gondoskodik. Ha a panaszt elutasítjuk, annak indoklását is részletesen megadjuk. Az ilyen panaszok jegyzőkönyveit és a válaszok másolatait 3 évig megőrizzük, és azokat szükség esetén a hatóságok rendelkezésére bocsátjuk.
10.4. Tájékoztatjuk, hogy ha panaszát elutasítjuk, lehetősége van hatósági vagy békéltető testületi eljárást kezdeményezni, az alábbi irányelvek alapján. (Szolgáltatónk nem tett általános alávetési nyilatkozatot.)
10.5. Fogyasztói panaszával a fogyasztóvédelmi hatósághoz is fordulhat:
A fogyasztóvédelmi törvény vonatkozó paragrafusai és a 387/2016. (XII. 2.) Kormányrendelet értelmében a kormányhivatal általános fogyasztóvédelmi hatóságként jár el:
https://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek
10.6. A Fogyasztó a panaszával békéltető testülethez is fordulhat, melyek elérhetősége az alábbi linken található:
Békéltető testület neve |
Békéltető testület székhelye, címe: |
Illetékességi terület |
Budapesti Békéltető Testület |
Budapest |
Budapest |
Baranya Vármegyei Békéltető Testület |
Pécs |
Baranya vármegye, |
Somogy vármegye, |
||
Tolna vármegye |
||
Borsod-Abaúj-Zemplén |
Miskolc |
Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye, |
Heves vármegye, |
||
Nógrád vármegye |
||
Csongrád-Csanád Vármegyei |
Szeged |
Békés vármegye, |
Bács-Kiskun vármegye, |
||
Csongrád-Csanád vármegye |
||
Fejér Vármegyei Békéltető Testület |
Székesfehérvár |
Fejér vármegye, |
Komárom-Esztergom vármegye, |
||
Veszprém vármegye |
||
Győr-Moson-Sopron Vármegyei |
Győr |
Győr-Moson-Sopron vármegye, |
Vas vármegye, |
||
Zala vármegye |
||
Hajdú-Bihar Vármegyei |
Debrecen |
Jász-Nagykun-Szolnok vármegye, |
Hajdú-Bihar vármegye, |
||
Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye |
||
Pest Vármegyei Békéltető Testület |
Budapest |
Pest vármegye |
10.7. A békéltető testület feladata, hogy a fogyasztói jogvitákat bíróságon kívüli eljárás keretében kezelje. Célja, hogy a felek között egyezséget érjen el, ennek hiányában pedig olyan döntést hozzon, amely biztosítja a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségtakarékos érvényesítését. A testület tanácsot adhat mind a fogyasztói jogokról, mind a fogyasztó kötelezettségeiről, amennyiben ezt a Fogyasztó vagy a Szolgáltató igényli.
Egyezség hiányában a testület döntése az ügy érdemében lehet:
a) Kötelező érvényű határozat, amennyiben:
- a kérelem megalapozott, és a vállalkozás által tett nyilatkozatban vagy a kereskedelmi kommunikációban az eljárás megkezdésekor vagy az ítélethozatalig a testület döntését elfogadja kötelezőnek, vagy
- a kérelem megalapozott, és a fogyasztói igény nem haladja meg a 200.000 forintot.
b) Ajánlás, ha a vállalkozás nyilatkozatában nem fogadta el a döntés kötelező érvényét, vagy nem nyilatkozott.
10.8. Határon átnyúló, online kereskedelemhez kapcsolódó fogyasztói jogviták esetén az ügyet a kijelölt békéltető testület kezeli, amelyet a fogyasztóvédelmi miniszter határoz meg.
10.9. A Fogyasztó az Európai Unió online vitarendezési platformját is igénybe veheti. Ehhez szükséges regisztrálni az Európai Bizottság rendszerében, amely a következő linken érhető el: http://ec.europa.eu/odr. Ezt követően a bejelentkezés után elektronikusan nyújthatja be panaszát.
10.10. A vállalkozás köteles együttműködni a békéltető testületi eljárásban, ideértve a válaszadásra meghatározott határidő betartását és az egyezségkötésre jogosult képviselő kijelölését. Online meghallgatás esetén is biztosítani kell a vállalkozás képviselőjének részvételét, személyes meghallgatás esetén pedig legalább online jelenlét szükséges.
10.11. Ha a fogyasztó nem él a békéltető testületi eljárás lehetőségével, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, akkor bírósági úton rendezheti jogvitáját. A per keresetlevél benyújtásával indítható, amelyben szerepelnie kell az alábbi adatoknak:
- az illetékes bíróság megnevezése;
- a felek és képviselőik neve, lakóhelye, perbeli szerepe;
- az érvényesíteni kívánt jog és annak alapjául szolgáló tények és bizonyítékok;
- a bíróság hatáskörét és illetékességét igazoló adatok;
- a bírósági döntésre vonatkozó konkrét kérelem.
A keresetlevélhez csatolni kell azokat az okiratokat vagy azok másolatát, amelyeket a Fogyasztó bizonyítékként kíván felhasználni.
11. Szerzői jogok
11.1. A https://www.maxrelax.hu/ weboldal szerzői jogvédelem alatt álló műnek minősül, ezért tilos az oldalon található tartalmak vagy azok bármely részletének engedély nélküli letöltése, másolása, újra közzététele, elektronikus tárolása, feldolgozása vagy értékesítése. Kivételt képez az Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) és az adatkezelési tájékoztató, amelyek szabadon letölthetők és tárolhatók a Felhasználó által.
11.2. A weboldalon található anyagok átvétele kizárólag írásos engedéllyel, az eredeti forrásra történő hivatkozással lehetséges.
11.3. A Szolgáltató minden jogot fenntart a https://www.maxrelax.hu/ weboldal és annak valamennyi elemére, ideértve a domain-neveket, azok másodlagos változatait, valamint az internetes reklámfelületeket.
11.4. Tilos a https://www.maxrelax.hu/ weboldal tartalmának vagy egyes részeinek visszafejtése, adaptálása, valamint felhasználói azonosítók és jelszavak jogosulatlan létrehozása. Emellett tilos olyan alkalmazás használata, amely a weboldal tartalmát módosítja, feldolgozza vagy indexeli.
11.5. A https://www.maxrelax.hu/ név szerzői jogi védelem alatt áll, és annak bármilyen célú felhasználása – a hivatkozás kivételével – kizárólag a Szolgáltató írásos engedélyével történhet.
11.6. A Felhasználó tudomásul veszi, hogy a szerzői jogi védelem alá eső tartalmak engedély nélküli felhasználása esetén a Szolgáltató kötbér érvényesítésére jogosult. A kötbér mértéke képenként bruttó 80.000 Ft, szavanként pedig bruttó 10.000 Ft. A Felhasználó elfogadja, hogy ezen kötbér összege nem tekinthető túlzónak, és ennek tudatában használja a weboldalt. Szerzői jogsértés esetén a Szolgáltató közjegyzői ténytanúsítást készíttethet, amelynek költsége szintén a jogsértő felhasználót terheli.
12. Adatvédelem
A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon: https://www.maxrelax.hu/adatvedelmi_nyilatkozat_3
Kecskemét, 2024. november 30.
A megrendelés utólagos módosítására csak írásos formában, e-mailben kerülhet sor.
E-mail címünk: kapcsolat@maxrelax.hu
Telefonos elérhetőségünk egyeztetés céljából: 06 30 496 1108
----------------------------------------------------------------------------------
Elállási nyilatkozat minta
(csak a szerződéstől/rendeléstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett: MaxRelax Hungary Kft. , 6000 Kecskemét, Ferenczy Ida utca 6. 3/1., kapcsolat@maxrelax.hu , +36 30 496 1108
Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási jogomat az alábbi termék(ek) adásvételére:
Megrendelés időpontja/átvétel időpontja:
Fogyasztó neve:
Fogyasztó címe:
A fogyasztó aláírása (kizárólag postai úton történő értesítés esetén):
Dátum: